mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj95
mod_vvisit_counterW tym tygodniu2298

We have: 3 guests online
Twój IP: 3.210.201.170
 , 
Dzisiaj jest: Paź 23, 2020

Reforma edukacji

Gabinety specjalistyczne

WOŚP

Szkoła Podstawowa im. Mieczysława Romanowskiego w Józefowie
Podziękowanie za pracę w Samorządzie Uczniowskimw roku szkolnym 2019/2020
piątek, 26 czerwca 2020 15:46
PDF Drukuj Email

czapeczkaDrodzy Uczniowie! Pragniemy serdecznie podziękować za Waszą ciężką pracę, zaangażowanie w życie szkoły, za uśmiech, serdeczność i optymizm, którym zarażaliście innych. Jesteśmy wdzięczne, że kosztem wolnego czasu, wykradając chwile pomiędzy różnymi obowiązkami byliście na każdą naszą prośbę. Wasze poczucie obowiązku i wiara
w sukces przezwyciężyła wszelkie trudy.

Dziękujemy i życzymy Wam udanych wakacji, dużo słońca i wielu ciekawych przygód. Szczególnie ciepło dziękujemy absolwentom, życząc wielu sukcesów w nowych  szkołach.

Opiekunowie  Samorządu Uczniowskiego:

Elżbieta Olędzka

Renata Kusztykiewicz

Krystyna Mielniczek

 
Innowacja „Ekonomia w praktyce” w SP Józefów
piątek, 26 czerwca 2020 15:41
PDF Drukuj Email

W roku szkolnym 2019/2020 uczniowie klasy 4a wraz z wychowawczynią  Aleksandrą Kusztykiewicz realizowali innowację pedagogiczną o charakterze programowometodycznym pt. „Ekonomia w praktyce”.

Uczniowie naszej szkoły chętnie oszczędzają w SKO.  Innowacja kładzie nacisk na naukę świadomego oszczędzania oraz podejmowania przemyślanych decyzji finansowych.  Rozszerza ideę oszczędzania.  Ponadto zapoznaje uczniów z podstawowymi zasadami rządzącymi ekonomią, zachęca do przedsiębiorczości. Celem działań jest także kształtowanie umiejętności z zakresu komunikacji interpersonalnej, współpracy w zespole.

W obecnym roku szkolnym poruszane były m.in. zagadnienia:

Historia pieniądza.

W co mogę inwestować moje kieszonkowe?

Na zakupy bez gotówki, czyli o płaceniu kartami i gadżetami zbliżeniowymi.

Lew czy kuna? czyli o walutach i ich wymianie.

Jak zarabiają kantory walutowe?

Nasi uczniowie zdają sobie sprawę, że wiedza matematyczna, ekonomiczna jest wykorzystywana w codziennym życiu, bez względu na wykonywany zawód.

Innowacja będzie kontynuowana w kolejnych dwóch latach szkolnych.

 
Organizacja zakończenia roku szkolnego 2019/2020 PDF Drukuj Email

zakończenie roku szkolnegoW okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkół w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 zakończenie roku szkolnego 2019/2020 odbędzie się z zachowaniem reżimu sanitarnego oraz wytycznych GIS, MZ i MEN.

W dniu 26 czerwca 2020 r. będą wydawane świadectwa i nagrody dla chętnych uczniów poszczególnych klas, bez uroczystej akademii, o wyznaczonych godzinach. W rozdaniu świadectw mogą uczestniczyć tylko zaproszeni rodzice uczniów klasy VIII. Pozostałych rodziców prosimy o pozostanie przed szkołą. Uczniów uczestniczących w rozdaniu świadectw obowiązuje zakrycie twarzy i nosa.


Dla tych, którzy z obawy o bezpieczeństwo lub z innych przyczyn nie będą mogli odebrać świadectwa 26 czerwca, będzie możliwość odbioru w pierwszym tygodniu po zakończeniu roku szkolnego w sekretariacie szkoły.


Harmonogram wydawania świadectw 26 czerwca 2020 r.:

Godz. 8.00 – 9.30    klasa VIIIa

Godz. 9.30 – 10.00    klasa VIIa

Godz. 10.00 – 10.30    klasa VIIb

Godz. 10.30 – 11.00    klasa VIa

Godz. 11.00 – 11.30    klasa VIb

Godz. 11.30 – 12.00    klasa Va

Godz. 12.00 – 12.30    klasa IVa

Godz. 12.30 – 13.00    klasa IIIa

Godz. 13.00 – 13.30    klasa IIa

Godz. 13.30 – 14.00    klasa Ia

Godz. 14.00 – 14.30   klasa Vb

 
Projekt „Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój?”
czwartek, 25 czerwca 2020 10:37
PDF Drukuj Email

Uczniowie klas VIIb i VIb zakończyli realizację projektu „Lekcje z emocjami. Jak dbać o swój nastrój?” zorganizowanego przez Fundację  Uniwersytet Dzieci. Spośród dostępnych scenariuszy zajęć z wychowawcą uczniowie zrealizowali 8. Każda lekcja z cyklu spełniała założenia podstawy programowej, wpisywała się w Program Profilaktyczno-Wychowawczy naszej szkoły oraz była dostosowana do indywidualnych potrzeb obu klas. Uzyskane indeksy ucznia oraz liczne pomoce dydaktyczne dostępne na stronie programu zwiększyły atrakcyjność zajęć. Dzięki udziałowi we wspomnianym projekcie uczniowie rozwinęli kompetencje społeczne min: samoświadomość, empatię, umiejętność współpracy oraz rozpoznawanie emocji. Projekt koordynowali i zajęcia z uczniami prowadzili nauczyciele Justyna Rezler i Tomasz Lipian.

b_150_100_16777215_0_http___www.spjozefow.pl_images_2019_2020_2020_06_lekcje_z_emocjami_-jak-sobie-radzic-z-emocjami-1.jpgb_150_100_16777215_0_http___www.spjozefow.pl_images_2019_2020_2020_06_lekcje_z_emocjami_-jak-sobie-radzic-z-emocjami_2.jpg

 
Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje?
czwartek, 25 czerwca 2020 10:21
PDF Drukuj Email

b_150_100_16777215_0___images_stories_2019_2020_jak-odczytywac-emocje-1-dyplom.jpgW roku szkolnym 2019/2020 uczniowie klasy IVa Szkoły Podstawowej im. Mieczysława Romanowskiego w Józefowie brali udział w projekcie edukacyjnym Lekcje z klasą. Jak odczytywać emocje? organizowanym przez Fundację Uniwersytet Dzieci.

W ramach projektu zrealizowano cykl 8 lekcji kształtujących kompetencje społeczne.

Czwartoklasiści doskonalili umiejętność radzenia sobie z emocjami, nawiązywania relacji i komunikacji.

Kształtowali kompetencje potrzebne w dorosłym życiu m.in. planowanie, krytyczne myślenie, wyciąganie wniosków i współpraca w grupie.

Poprzez zabawę i doświadczenia uczniowie dowiedzieli się, jak wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce.

Uczniowie bardzo chętnie uczestniczyli we wszystkich zajęciach realizowanych w ramach projektu. Wykazywali się ogromnym zaangażowaniem w realizację poszczególnych zadań. Nad całością projektu czuwała wychowawczyni klasy 4a, pani Aleksandra Kusztykiewicz.

 
INNOWACJA „Angielski z pomysłem”
czwartek, 25 czerwca 2020 10:11
PDF Drukuj Email

Rok 2019/2020 upłynął pod znakiem zabawy z językiem angielskim. Uczniowie naszej szkoły dzięki pomysłowości pani Justyny Rezler, wzięli udział w czekoladowych warsztatach po angielsku w Warszawie, a także w wyjątkowej dwujęzycznej terenowej grze świątecznej, zasiedli na widowni na przedstawieniach „Little Red Riding Hood” oraz „Peter Black”, korzystali z wielu aplikacji do nauki języka takich jak: NoRedInk, InstaLing, Quizlet, Learningapps. Uczniowie klasy VIb podczas zajęć dodatkowych poznawali Chorwację w ramach projektu „Amazing Croatia” na eTwinning, a młodsi uczniowie z klasy III wykonali ciekawe projekty plastyczne, a nawet napisali własnoręcznie świąteczną kartkę do samej Królowej Elżbiety II, która im odpisała.

Uwieńczeniem tegorocznych innowacyjnych pomysłów są dwa przedstawienia, nagrane w nietypowych warunkach i w nietypowych czasach COVID-19. Nauczycielka angielskiego, aby zrealizować ten pomysł postanowiła zaangażować dzieci online. Tak powstały teatrzyki kukiełkowe „Little Red Riding Hood” (w rolach głównych uczennice klasy IIIa: Czerwony Kapturek- Maja Sikora, zły wilk i mama- Marika Pawłowska, babcia i leśniczy- Aleksandra Gmyz, narrator- Kornelia Masłowska) oraz „Three Little Pigs” (w rolach głównych uczniowie klasy IIIa: 3 świnki- Natalia Waśko, zły wilk- Inka Kula, narrator- Mikołaj Łagożny) nagrane na Teams. Zapraszamy do obejrzenia i przepraszamy za ewentualne niedociągnięcia:)

 

Filmy:

https://drive.google.com/file/d/1OKHIlE8mvOkYNGm0ZSb_ZqQYyZPulbZc/view?usp=drive_web

https://drive.google.com/file/d/1NIbvHtMoqQlVgwouz2ygrqKt3dr2V-oI/view?usp=drive_web

https://drive.google.com/file/d/1NG_W541RZU9fsvLqaODPUVznb072Vhdm/view?usp=drive_web

 
Projekt etwinning „Amazing Croatia”
czwartek, 25 czerwca 2020 10:01
PDF Drukuj Email

b_100_75_16777215_00_images_2019_2020_Amazing__Croatia.jpgNa początku roku szkolnego 2019/2020 uczniowie klasy VIb: Oliwia Widomska, Amelia Murzacz, Lilianna Łokaj oraz Oliwia Sykuła wraz z nauczycielką języka angielskiego panią Justyną Rezler przystąpiły do projektu w ramach zagranicznej współpracy ze szkoła w Chorwacji. Tegoroczny projekt „Amazing Croatia” polegał na na wykonywaniu przez nasze uczennice powierzonych zadań. Chorwacka szkoła przesłała nam pocztą ogromną mapę z zaznaczonymi kropkami w różnym kolorze. Naszym zadaniem było co miesiąc uzupełniać zaznaczone kropki odpowiednimi obrazkami. W jakim miejscu na mapie powinien być dany obrazek podpowiadały opisy w języku angielskim. Ze względu na pandemię wirusa COVID-19 nie udało się zrealizować ostatniego zadania. Mimo to, uczennice przyznały, że było to ciekawe doświadczenie, a przede wszystkim nauka języka i geografii. Poznały bowiem najważniejsze miasta w Chorwacji, rzeki, parki, atrakcje turystyczne i zwierzęta zamieszkujące tamten teren.


https://view.genial.ly/5eef7175748d8a0d5c88d254/interactive-image-were-from-poland

https://view.genial.ly/5eef7944aece9c0d7cf131a5/interactive-image-interactive-image

 
Młodzi przedsiębiorczy
czwartek, 25 czerwca 2020 09:51
PDF Drukuj Email

logoProgram “Młodzi Przedsiębiorczy”, realizowany przez Centrum Edukacji Obywatelskiej, to innowacyjna edukacja ekonomiczna oparta na możliwości wykorzystania zagadnień z zakresu przedsiębiorczości i ekonomii w praktycznych działaniach.

Program kształtuje takie umiejętności i postawy jak: kreatywność, innowacyjność, podejmowanie ryzyka, planowanie i skuteczną realizację przedsięwzięć, a także kształtuje postawy przedsiębiorcze, rozwija kompetencje matematyczne i umiejętności komputerowe.

W roku szkolnym 2019/2020 grupa uczniów klasy ósmej Szkoły Podstawowej w Józefowie: Wojciech Karwan, Judyta Lipian, Szymon Kudełka i Miłosz Wojciechowski pod kierunkiem pani Aleksandry Kusztykiewicz na specjalnie zaprojektowanej platformie internetowej zmagali się z zadaniami realizowanymi w 5 comiesięcznych etapach.

MODUŁ I –  Nasz pomysł na firmę

Głównym zadaniem w tym module było znalezienie pomysłu na własny biznes. Następnie opracowanie i opisanie, czym, gdzie i jak będzie zajmować się firma; nadanie jej nazwy i stworzenie logo, a także ustalenie, kto czym będzie się zajmował w wirtualnym przedsiębiorstwie.

Nasz zespół zdecydował się na założenie wirtualnej kawiarni ze zdrowymi produktami pod nazwą “Ministerstwo Rozkoszy”.

MODUŁ II  – Badania rynku i konkurencji

W tym etapie należało przeprowadzić badania otoczenia rynkowego – konsumentów i konkurencji oraz przeanalizować wyniki tych badań pod kątem oceny wcześniejszych założeń dotyczących działalności kawiarni.

MODUŁ III  – Strategia marketingowa firmy

Uczniowie w tym module przygotowali kompleksową strategię działań marketingowych dla stworzonych przez nich produktów i usług.

MODUŁ IV  – Finanse w firmie

Tym razem ósmoklasiści określili, ile pieniędzy będą potrzebować na otwarcie biznesu, skąd mogą pozyskać środki, a także zwrócili uwagę na comiesięczne obciążenia związane z prowadzeniem firmy.

MODUŁ V Rozwijanie kompetencji i zarządzanie talentami

W ostatnim, piątym module uczestnicy zastanawiali się nad swoimi talentami, ich rozwojem i wykorzystaniem w budowie własnej firmy. Określili też kluczowe cechy i kompetencje człowieka przedsiębiorczego.

Uczestnicy, realizując projekt, zdobyli doświadczenie w zakresie oszczędzania, inwestowania własnych środków finansowych, zarządzania budżetem oraz prowadzenia własnego przedsiębiorstwa w wirtualnej rzeczywistości, a także uczyli się nawiązywania współpracy, promowania własnych pomysłów.

Zadania często były trudne, wymagały kreatywności i nabycia nowych umiejętności, wymagały od uczniów ogromnego wkładu pracy i systematyczności.

Była to wartościowa przygoda, w trakcie której uczniowie udoskonalili swoje umiejętności pracy w grupie, rozwinęli wyobraźnię biznesową i nabrali przekonania, że założenie firmy jest trudne, ale nie jest niemożliwe.

Podsumowanie programu i świętowanie końca tej przygody odbyło się podczas zdalnej gali 22 czerwca.

b_150_100_16777215_0_http___www.spjozefow.pl_images_2019_2020_2020_06_mlodziprzedsiebiorcy_mlodzi_przedsiebiorcy.jpg

 
<< pierwsza < poprzednia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 następna > ostatnia >>

Strona 2 z 88

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Aby dowiedzie sie wicej privacy policy.

Akceptujesz pliki cookies tej witryny

EU Cookie Directive Module Information