mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj391
mod_vvisit_counterW tym tygodniu2991

We have: 34 guests, 7 bots online
Twój IP: 54.91.41.87
 , 
Dzisiaj jest: Maj 22, 2019

Reforma edukacji

Gabinety specjalistyczne

WOŚP

Zakończenie projektu „Mądre dzieci w Józefowie”
czwartek, 20 grudnia 2012 00:00
PDF Drukuj Email

Dnia 5 grudnia 2012r. odbyły się ostatnie zajęcia związane z realizacją projektu „Mądre Dzieci w  Józefowie”. Projekt był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


Zajęcia miały na celu:


- kształtowanie poprawnych postaw czytelniczych u dzieci, wzrost aktywności czytelniczej i zainteresowania literaturą,


- wyposażenie dzieci w narzędzia niezbędne do efektywnej nauki,


- podnoszenie kompetencji czytelniczych,


- wzrost wiedzy ogólnej z zakresu treści prezentowanych na zajęciach,


- wzbudzenie zainteresowania dzieci otaczającym je światem i naukami przyrodniczymi poprzez przeprowadzanie eksperymentów naukowych obrazujących zjawiska na co dzień w naszym otoczeniu, wzbudzanie ciekawości poznawczej,


- trening intelektu,


- kształtowanie wśród dzieci poprawnych postaw,


- kształtowanie umiejętności współpracy w grupie,


- kształtowanie postaw i zachowań asertywnych,

 

W projekcie wzięło udział 16 uczniów klas I-II. Zajęcia nosiły tytuł „Przygoda na planecie Tina”. Podczas zajęć dzieci „otrzymywały” listy od sympatycznych Tinian mieszkańców fantazyjnej planety Tina. Szukając odpowiedzi na zawarte w nich pytania, uczestnicy projektu poznawali otaczający ich świat, a nawet Wszechświat. Dowiedzieli się między innymi, że Układ Słoneczny ma 8 planet. Ziemia jest trzecią z kolei planetą od Słońca. Na Ziemi, na Księżycu i na innych planetach są wulkany. W atmosferze Ziemi znajduje się tlen, którym oddychamy. Napoje gazowane nasycane są dwutlenkiem węgla. Poznali również dokładniej właściwości tych gazów. Ciasto rośnie dzięki drożdżom. Dowodem na to były bułeczki upieczone własnoręcznie przez dzieci na zajęciach. Dzieci robiły również magnetyczny latawiec, więc dowiedziały się przy tej okazji,co to jest magnes i pole magnetyczne. Rozróżniały w doświadczeniach przewodniki i izolatory elektryczne. Poznały budowę żarówki oraz różne rodzaje elektrowni. Poznały też swoje emocje: dobre i złe oraz sposoby radzenia sobie ze złymi emocjami. Uczestnicy zajęć trenowali szybkie czytanie. Nauczyli się też gimnastykować oczy, aby zwiększyć szerokość pola widzenia. Poznali 3 techniki pamięciowe: zakładki osobiste, rzymski pokój i obrazkową technikę zapamiętywania. Po wielu treningach, niektórzy uczestnicy projektu potrafią bardzo szybko zliczać kropki nawet na 6 kostkach. Na każdych zajęciach miały miejsce ekscytujące eksperymenty. Zajęcia trwały 26 tygodni. Nasi uczniowie miło i ciekawie spędzili czas podczas 52 godzin zabawy i nauki w magiczne, środowe popołudnia. Na zakończenie uczestnicy projektu otrzymali dyplomy i certyfikaty, koszulki i smycze z nadrukowanym tytułem projektu oraz „Słowniki ortograficzne”. Zajęcia prowadziła p. Beata Harasiuk.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Aby dowiedzie sie wicej privacy policy.

Akceptujesz pliki cookies tej witryny

EU Cookie Directive Module Information