mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterDzisiaj38
mod_vvisit_counterW tym tygodniu709

We have: 9 guests online
Twój IP: 54.80.68.137
 , 
Dzisiaj jest: Maj 22, 2018

Reforma edukacji

Gabinety specjalistyczne

WOŚP

OPIS INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ
środa, 08 stycznia 2014 10:58
PDF Drukuj Email

1. Nazwa innowacji- „Przygoda z językiem angielskim”.


2. Termin realizacji innowacji- lata szkolne 2013/2014, 2014/2015.


3. Zajęciami innowacyjnymi zostaną objęci uczniowie klas IV-V.

Rekrutacja przeprowadzona zostanie zgodnie z Dz.U Nr 26, poz 232.


4. Innowacja „Przygoda z językiem angielskim” napisana została zgodnie z

Ustawą o Systemie Oświaty z dnia 7.IX.1991 r. (tj. Dz.U. z 2004 r. Nr 256,

poz. 2572 z późn. Zm.), Rozporządzenie MENiS z 9.IV.2002 r. (Dz.U.

z 2002 r. Nr56, poz. 506), Rozporządzenie MEN z dnia 6.!.2009 r.

(Dz.U. Nr 4/2009, poz 18).


5. Innowacja została utworzona, aby w efektywny sposób

realizować wymagania zawarte w Podstawie Programowej dla II etapu

edukacyjnego: Uczeń


- posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych,


- rozumie wypowiedzi ze słuchu: rozumie znaczenie zwrotów dnia

codziennego adresowanych do ucznia, rozumie ogólny sens

prostego tekstu,


- rozumie proste, kilkuzdaniowe wypowiedzi pisemne: rozumie ogólny

sens tekstu, wyszukuje proste informacje szczegółowe w tekście,

rozpoznaje różne rodzaje tekstów (list, email itp.),


- tworzy kilkuzdaniowe wypowiedzi ustne,


- tworzy kilkuzdaniowe wypowiedzi pisemne,


- przedstawia siebie, swoich członków rodziny, podaje swój wiek

i miejsce zamieszkania, mówi o swoich upodobaniach, emocjach,

wyraża prośby i podziękowania, prosi o informacje,


- wykorzystuje techniki samodzielnej pracy nad językiem

(korzystanie ze słownika, zapamiętywanie nowych wyrazów),


- współdziała w grupie,


- stosuje strategie komunikacyjne (domyślanie się znaczenia wyrazów z kontekstu.


6. Cele innowacji:


- Promowanie języka angielskiego wśród młodzieży,

- motywowanie do nauki języka,

- zachęcanie uczniów do rozwijania swoich umiejętności językowych,

- promocja uzdolnionej językowo młodzieży,

- rozwijanie zainteresowania uczniów krajami anglojęzycznymi,

- stworzenie im możliwości do intelektualnego rozwoju,

- utrwalenie słownictwa oraz struktur gramatycznych,

- pobudzenie aktywności uczniów,

- rozwinięcie umiejętności twórczego myślenia, samodyscypliny oraz

automotywacji do pracy i nauki


7. Treść innowacji.


Język angielski jest językiem uniwersalnym, co sprawia, że znając go możemy porozumieć się z ludźmi na całym świecie. Nauka języka jest procesem długim i wymagającym systematyczności. Mając to na uwadze wprowadzam innowację, która zachęci uczniów do rozwoju. Przekonają się, że znajomość języka angielskiego jest przydatna w życiu. Aby to osiągnąć nawiązana została międzynarodowa współpraca ze szkołami. Uczniowie naszej szkoły będą mieli szansę rozmawiać i pisać w języku angielskim, a także, co również ważne, osłuchiwać się z wymową innych uczniów z Hiszpanii, Grecji, Turcji, Włoch, Wielkiej Brytanii i innych krajów. W ramach współpracy w roku szkolnym 2013/2014 zrealizujemy następujące projekty z wieloma szkołami:


• „Love our town”-projekt trwać będzie od października do grudnia 2013 r. Uczniowie napiszą informacje o sobie, swoich zainteresowaniach, przygotują broszurę o Józefowie ze zdjęciami i krótkimi opisami, nagrają video z prezentacją ciekawych miejsc w miejscu zamieszkania, a na koniec utworzą grę edukacyjną o Polsce i Józefowie.


• „Face book”- projekt rozpocznie się w Styczniu 2014 r. i trwać będzie do kwietnia 2014 r. Uczniowie stworzą książkę-album o swoim państwie i szkole. Każdy uczeń biorący udział w projekcie będzie miał szansę na zamieszczanie tekstów, zdjęć, obrazków o sobie i swoim życiu. Aby dowiedzieć się interesujących rzeczy o każdym międzynarodowym partnerze, wyznaczone zostaną tematy na każdy miesiąc, na które uczniowie będą się wypowiadali.

 

•„The day of traditional dishes”-projektowanie księgi tradycyjnych potraw różnych krajów. Po stworzeniu stron z daniami naszego kraju, wysyłamy księgę do następnego państwa, a oni podają ją dalej. Gdy księga wróci do Polski wszyscy, którzy brali udział w projekcie organizują w szkole the day of traditional dishes, aby móc spróbować potraw z innych krajów.

 

8. Oczekiwane efekty: Uczniowie


a) uświadomią sobie potrzebę uczenia się języka angielskiego,

b) wzbogacą swoje słownictwo,

c) zdobędą wiedzę na temat innych krajów,

d) rozwiną umiejętności w pisaniu, mówieniu i słuchaniu,

e) nawiążą nowe znajomości,

f) wypromują swoją miejscowość,

g) efektywnie spędzą czas wolny,


Innowację realizuje Pani Justyna Rezler.

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Aby dowiedzie sie wicej privacy policy.

Akceptujesz pliki cookies tej witryny

EU Cookie Directive Module Information